terça-feira, 10 de março de 2009

Panantukan

http://mymastersbackyard.blogspot.com/2009/03/art-of-panantukan.html

MONDAY, 9 MARCH 2009

The Art Of Panantukan
Panantukan is a Filipino branch of martial arts that is derived mainly
from Eskrima/ Arnis or Kali (no difference) that employs empty-handed
boxing fighting techniques. However, many Eskrima or Kali schools no
longer teach this especially in the Philippines where it originated. I
believe that the art is too dangerous even to be taught to students
because of its destructive and devastating forms, styles and
techniques.

Panantukan is also called "Dirty Boxing" when fighting can no longer
be called "Fair Fighting". The art mostly consists of upper body
striking such as jabs, half-beat short range punches, elbow strikes,
shoulder ramming, groin punches and head butts. But it also employs
other "dirty" techniques to disorient the opponents such as spitting.

The art also employs low-line kicking but discourages fancy moves that
are seen in martial arts movies. The stances are unassuming and
normally without form and the fighter is only given maximum of 3 moves
to defend himself or to end the fight usually disabling the opponents
by applying the devastating moves. That's why when praciticing
Panantukan, simulation is always best done with the partner whil
full-contact sparring is totally discouraged to avoid injuries.

POSTED BY ABOUT THIS BLOG AT 07:09
LABELS: FMA BRANCHES

Nenhum comentário:

Postar um comentário

Kali Silat Brasil

Loading...

Para enteder melhor o kaliman

" Seremos um circulo,sem início nem fim,respeitaremos todas as artes e ciências, praticaremos todos para aprender a nossa arte, por meio do corpo e da mente , atingiremos a alma; esta é a nossa arte : Kali Silat sina tirsia walli "

"Eu prometo para o criador no céu e meu instrutor na terra que vou dar valor ao conhecimento recebido, e escrever o ensinamento em meu coração.."


"Eu me curvo diante você por respeito, não por submissão.

Eu estendo a ti a mão de amizade, pois eu prefiro isso a mão da guerra.

Eu treino para ser um guerreiro com sabedoria."

"Eu estou preparado para combater você.

Mesmo sabendo que sua habilidade por ser maior do que a minha.

Não temo que meu corpo físico caia morto à sua frente.

Pois meu espírito se levantará novamente.

Ele é invencível."

New!